Kiitos SNY! Sain pakettisi tänään. Oli postipoika soittanut oikein ovikelloa, kun ei mahtunut luukusta.
Ja mitäs ihanaa tällä kertaa:

Kolme kerää Puroa (jäätynyt karpalo), ystäväntee, teepallo ja dumlelaku.
Heti otin ja maistoin - hyvää oli. Söpö kakunpala tuossa teepallossa :).

Puroa en ole vielä kokeillut. En ole saanut aikaiseksi ostaa. Toki on muita töitä menossa, etten olisi ehtinyt  mitään siitä tehdäkään. Hiplannut olen kaupassa ja yhtä hyvältä tämäkin tuntuu kädessä. Ja jostain syystä olen katsonut, että juuri tuo jäätynyt karpalo olisi minun värini. Jotain huivia tekisi mieleni tehdä. Jotain, missä nuo värit pääsevät oikeuksiinsa. Mikähän olisi kiva malli?

Tekeillä tällä hetkellä:


Hedera by Cookie A.
Kummitytölle sukkaset. Puikot  mm ja lankana ihanan keltainen (kuvassa ihan yökkö väri) Fortissima Socka.

Valmistunut:


Tavislapaset pojan likkakaverille.
Lankana Snyyltä saatu seiskaveikka. Asuttiin vielä evakossa, eikä ollut vanhoja seiskaveikkoja saatavilla. Ja ne piti olla vaaleat.

Puutöissä:


Laittelin kuntoon parit ovet. Poistin vanhat maalit, hioin, pohjustin ja maalasin. Ja näin ovet vm. 1954 jatkoivat vielä elämäänsä. Ehken muuten olisi tähän ryhtynyt, mutta joku fiksu teeseitsemies oli vedellyt telalla ovien päälle sopimatonta maalia ja se rullautui liuskoina pois ovia pyyhittäessä. Meni siis hermot moiseen.

Saa nähdä kuinka kestää. Pohjalla Otexia kerros, päällikerrokset kiiltävää Helmiä. Helmi on vesiliukoinen, kuivuu kohtuullisen äkkiä, eikä siis löyhkää. Minä olen elänyt Miranolin kulta-ajan ja hiukan epäilen, kestääkö tuo Helmi nyt sitten käytössä. Katsotaan.

Olemme päässeet muuttamaan kotiin. Pahvilaatikoita on vielä aika paljon purkamatta. Niistä yksi liinavaatteita, loput minun käsityö- yms. tarvikkeita. Ja juu, en tiedä, mihin kaikki laittaisin :).